söndag 25 september 2011

Objudna, men kära gäster

Imorse när jag kom hem från Rundan såg jag på Mollys öron att vi hade gäster, hon tittade uppfordrande mot Konvaljbacken...... själv scannade jag av parkeringen för att se vem som var morgonpigg.

När så blicken kollar av Lilla Grå ser jag att ett rådjur skymtar fram bakom de höstglesa buskarna precis bakom gäststugan.

Alldeles blickstilla.... kollar väl att Molly är ordentligt kopplad....... Ingen fara!. Efter att ha "umgåtts" i säkert fem minuter for de upp mot hygget.
Fantastiskt!..... helt ostressade...... och Molly var tyst, men spänd som en fioltråd.
Sådana här upplevelser får man bara på morgonen.

3 kommentarer:

  1. Håller med dig om ..att de oinbjudna gästerna oftast dyker upp i tidig morgontimma Visst känner man sig privilerad..när de dyker upp..kram

    SvaraRadera
  2. Ögonblick att bevara och njuta av...
    ..den andra bilden i ditt förra inlägg är alldeles magisk..
    ..finns det älvor och troll..
    kram fr Tina på Ön

    SvaraRadera
  3. Igår mitt på dagen hade vi besök av 2 Rådjur i vår trädgård här i villaområdet. De var endast 5 m från oss. Tittade en stund på oss vände sedan och gick vidare. Inte det minsta rädda. Vackra är dom....

    SvaraRadera