fredag 30 december 2011

Inte helt fel

När min jänta flyttade till Stockholm tyckte jag lite synd om henne. Hon som växt upp i det vackra Tavelsjö och skulle behöva bo i ett betonggetto. Stackarn!. Sedan bildade hon familj; Alma och Karin har  gjort sin entré. Alma har redan börjat skolan.... otroligt vad fort tiden går. Snart tar de studenten? .. och fortfarande bor de kvar i Stockholm; betonggettot?
Jag måste erkänna att jag har fått omvärdera det där med att Stockholm = betonggetto. På annandagen fyllde vi termosarna och gjorde en utflykt.... vandrade på någon kilometer från radhuset..
Inte så oävet,......... man skulle lika gärna ha kunnat ta bilden på Tavelsjöberget!?
... inte långt från den natur man får uppleva här i Höga Kusten, men visst är det skillnad. !?
De har därför tagit sitt förnuft tillfånga och skaffat ett fritidsställe nere i Sandvika.....
.. några kilometer från. Konvaljbacken



3 kommentarer:

  1. Den som söker..den skall finna..det vackra finns lite här och där..lite överallt OM man ger sig tid att upptäcka det.Har låtit som dig NÄR det gäller Stockholm..för att jag inte gav mig den tiden att SE mig omkring.Fast bo där..skulle jag nog inte vilja Men några korta besök..någon gång så där..är nog bra för synbalansen
    Härligt för dig oxå att få dina barnbarn NÄRA..nu när de har sitt eget sommarhus GOD morgon föresten Kram

    SvaraRadera
  2. Önskar dig allt gott inför det nya året Ingemar!
    ..en varm kram och några rader från en
    "gemensam vän"..

    Kom upp ur kärret!
    Malarna skakar av skratt
    när furan slår tolv.

    TOMAS TRANSTRÖMER

    SvaraRadera
  3. Terve ! Ja Nordingrå "Nolangragel" har varit alltid nån speciellt som Owe Grandics, lokal målare har skildrat i flaggan. Kan du Ingemar ta foto av det ? Och det är bäst, att vikingarna har haft villor i Älgsjö och i närheten. Varför inte ? Så vackra, vida berg och skyddhamn nära. Rövarnas berg till exempel, så finaste plats. Man kan bara stå där och föreställa, vad har hänt i forna tider. t. lapp i Sirkka

    SvaraRadera