fredag 16 december 2011

Husse, missa inte mellandagsrean !

Det känns alltid lite lyxigt att hämta in DN  på fredagmorgon.
När Molly och jag går och hämtar tidningen
här i yttersta havsbandet, Höga Kusten,
 då har just min jäntajust  fått DN i sin i lådan i Stockholm
Det känns läckert!
Rykande färsk!
Jag har den bara fredag/lördag/söndag ..... en bra helgmarkör!
Har inte tid riktigt annars..... ler!
I morse höjde  Molly på ögonbrynen, 
Ja, hon morrade lite dovt
när hon låg i sin säng och läste den!

"Mellandagsrea NU............ två veckor f ö r e jul?!"
"Tiderna förändras, Molly! Du måste hänga med!"
Det gäller ju att få ut maximalt av julkommersen!
Förr tog vi in julgranen kvällen före julafton och tog ut den tjugondagKnut.
Fin tradition...... tänkte jag !
I förrgår pratade jag med en kompis som sa att "Dan efter annandagen åker den ut!.. granen! Dels barrer den ju nästan alltid och man blir ju så less!" "Hmm less på tre dar" hinner jag tänka, men frågar när han tar in den "Vi brukar klä den på Lucia! Barnen orkar inte vänta längre"
Där ser man!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar