måndag 13 februari 2012

Fristaden II

Ett problem har uppstått!
Missa vill vara ute, men Molly har lessnat på att passa lillasyster  h e l a tiden.
Jag tycker att det känns osäkert för Missa att vara ute själv utan någon säkert ställe dit hon kan rusa om fara hotar, eller bara för att relaxa. Ett ställe dit lokatten inte tar sig. Lokatten vill nämligen inte ha några konkurenter och har bitit ihjäl de flesta katter i byn.
Någon kattlucka vill jag inte ha in till huset. Jag tycker inte om att katta tar in halvdöda möss, råttor och fåglar. Det är inte trevligt att vakna mitt i natten med att det springer omkrin en trebent mus/råtta i sovrummet,  som jagas av en stolt katt.


Varför inte i bastun?

 Jag satte en lagom stor vedklabbe vid tröskeln och en stropp som håller dörren igen.
Missa kommer in, men inte lon.

 I omklädningsrummet har jag stt en kattbur på bänken och isolerat "kattrummet" med ett tillklippt liggunderlag. Dragfritt, torrt i alla väder och välisolerat.

Riktigt mysigt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar