lördag 25 februari 2012

Kärleksbröd

Lördag är som gjort för bakning, då kan jag spara lite av jästpaketet till söndagens våfflor.
Att baka i ett renstädat hus ger en ljuvlig doft, men är också mediativt. 
Jag kan låta mina tanakr gå till ljuvliga händelser när jag knådar.

De små bröden tillägnar jag Linda o Åkes Neo och alla andra barn som fötts denna vecka!
I Livets lotteri har man 0,08% chans att födas i just Sverige .......... 
chansen eller turen att födas i Nordeingrå skulle innehålla en mängd nollor efter kommat. 
Elektronmikroskopisk.

Det stora brödet tillägnar jag Dig!




1 kommentar:

  1. Terve Ingemar ! Du är alltid överraskande. Kärleksbröd. Nånting speciellt. Som Skogs Hildas i Ullånger limpor och alla andra bakelser. Måste ta en med när du kommer hit till vitt ödemark mitt i fjäll. Kan äta det med lufttorkad ren i kåta. Du kan säga till samiskt kvinna rahkistus och alla är lyckliga och kan skratta. Och kan säga hölökyn kölökyn till ny prinsessan Estelle. Jag gratulerar !
    t lapp i Sirkka

    SvaraRadera