tisdag 26 juni 2012

Hund-, hästtjejen

Att de kan vara så olika, trots att de är så lika
. mina barnbarn!
Jag är jätteglad för att Karin gillar hästar och hundar som Morfar!
Hon frågade mig häromdan om jag inte kunde prata med "mamma o pappa" så att de skaffar iaf en hund.
......... häst i radhuset kan ju vara lite svårt.
"För att skaffa hund måste de vuxna också vara intresserade av hunden, annars har den inte ett bra liv, Karin." svarade jag. "Jag tror inte att din pappa och mamma är tillräckligt intresserade, Karin"
" ...............men Du är VERKLIGEN intresserad, Morfaar!!"
Så Karin får använda sina Morfaresdagar att ha djurkul ..... till hon blir 14-15!

... Molly gillar Karins sprallighet

"Ge hit den!!"
"Försök att ta bollen om du kan! hi hi!"

"Du får den väl då!  ......... bara du kastar igen."

Sådär kan de hålla på i  e v i g h e t e r.... men idag är det Morfarsdag och då händer det grejor!
Iväg till Mädan och islandshästarna. 
Åsa-Li  tar emot med Indris.

Först rykta och kratsa hovarna....

Så ut och får rida alldeles själv på planen och få alla goda råd av Åsa-Li!

Bara att klara slalombanan!

Men hästigast var nog ändå att rida efter skogsvägen, Indris töltade så att knappt Åsa-Li hängde med. Tur att hon hade grimskaftet  ikopplat för säkerhets skull!
Vilken dag!!
Djur för hela slanten!

3 kommentarer:

  1. Tänk att ha en sån underbar morfarsdag det måste kännas härligt. Det ser ut som ni har väder till det också vilket måste kännas bra. Här har regnat i flera dagar men idag verkar det som det blir en toppendag.
    Kram M

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag måste berätta att jag har läst din blogg hela våren och den är så härlig att läsa. Det händer alltid något spännande. Och ni hade tydligen en mycket härlig dag i går också! Roligt att läsa om vad som händer i närsamhället ute på landsbygden.
    Ha en fortsatt skön sommar!
    Annemo

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag måste berätta att jag har läst din blogg hela våren och den är så härlig att läsa. Det händer alltid något spännande. Och ni hade tydligen en mycket härlig dag i går också! Roligt att läsa om vad som händer i närsamhället ute på landsbygden.
    Ha en fortsatt skön sommar!
    Annemo

    SvaraRadera