fredag 8 juni 2012

Rätt känsla


Jag vet att det kan verka introvert,....
men de saker jag omger mig med vill jag ska ge mig "rätt känsla"
.. en känsla av välbehag, harmoni, .... kalla det gärna levnadsglädje
"Det ska vara roligt att leva", som Galenskaparna tjoar-
Så är det med kökssbordet.

Först nu när jag har mitt 4:e  har RÄTT KÄNSLA infunnit sig.
Matplatsen är begränsad ..... har man för stort bord kommer man inte in till sin plats.
Jag behöver inte ha plats för fler än 3 vid bordet...... 
är vi fler sitter vi i Solrummet, där 12 lätt ryms vid matbordet.
Jag boaserade runt matplatsent för att inte få märken i tapeten, men det hjälpte inte "ändå fram".
Sedan hade jag ett för litet bord, så det blev för pluttgit och hörnen var vassa när man skulle tränga sig in. 
Så av en slump ........ på Blocket.
600:- och helt oanvänt.
Eftersom det är ett slagbord kan det med ett handgrepp bli dubbelt så stort 
om jag vill duka buffebord till jul eller påsk.
Perfekt!
.... även katta gillar bordet!

2 kommentarer:

  1. Så fint det blev, härligt att sitta där och inta morgonmålet.
    Ha det bra kram M

    SvaraRadera
  2. Terve Ingemar ! Ju, mathörnet även som drar alla att sitta och njuta sitt harmoni. Dricka kaffet och titta ut, tänka "blå" ideer eller bara just vara. Katten kan göra så alltid, om ingen störar.
    Jag ville också testa platsen ! t. lapp i Sirkka

    SvaraRadera