lördag 2 juli 2011

Husse, morgontidningen kommer !

Varje morgon kl 7 samlas vi, redaktörerna till den lokala lokaltidning och vandrar vår 7 kilometersrunda. Antalet vandrare varierar, Ibland är vi 7 ibland bara fyra. De som är vid korsningen i Näs kl 7 hänger med, så det är inget tvång att anmäla eller avanmäla.


Molly blir till sig av glädje när hon ser att gänget kommer!

Inte kan man tro att Ove, som leder, har fyllt 84!? ..... men så har han varit landslagsman i orientering i 12 år, men det var ju några år sedan.
Under turen får man veta alla nyheter av värde som sker i grannskapet, den bästa lokaltidningen alltså! 
Men det finns även en natursida. Alla är skarpögda...... utom jag möjligen.

Idag såg vi en vacker fjäril, som tyvärr ingen av oss visste namnet på trots att vi har en folkskollärare med i gänget! Uselt!

Att sedan komma hem, sätta sig på bron  med kaffekoppen och Stockholms lokaltidning är bara för ljuvligt! Tänk att jag får DN samma tid i min brevlåda som min jänta får deras DN, trots att hon bor bara någon mil från Västerbron (DN-huset) och jag bor där allmän väg börjar i yttersta havsbandet. Lite felaktigt står det på en skylt nere vid Rolf o Gunnel "Här slutar allmän väg". Det borde stå "Här börjar allmän väg". ...... Viisst märker du   skillnaden?!




2 kommentarer:

  1. Hej Ingemar! Jag har saknat dina blogginlägg när du och Molly varit bortresta.
    Kram/M

    SvaraRadera
  2. Viket härligt gäng ni verkar vara, som är ute på era postrundor :0) Kram

    SvaraRadera