torsdag 14 juli 2011

Filmstjärna i vardande?!

När vandringsgänget samlades imorse märkte man att något var i görningen! 
Skaran hade utökats med några barn och en spanjor
.................... dessutom

 hade Ove tagit på sig en tjusig hatt
Vilken karaktär!

 och tränade hela tiden på filmgester, "Såhär gjorde Clintan i en film jag såg!"
Vi skulle vara med på en film som man håller på att göra om Världsarvsleden. Leden är nämligen nominerad till ett fint pris. Fyra projekt i landet är nominerade och filmen skall visas vid prisutdelningen i Stockholms stadshus i september.

Filmfotografen, Lennart, diskuterar med Margareta så att han inte missar någon vinkel.

Molly åsåg spektaklet med upphöjt lugn...........
men undrar om hon inte i sitt stilla sinne tänkte: på vad hon skulle göra för att bli en ny Båtsman?


2 kommentarer:

  1. Hejsan.. Nu är jag tillbaks från semestern ett tag.. Hade stängt mina sidor tillfälligt för jag visste inte när jag är hemma igen och kan hålla koll på bloggen. Jag gjorde det med mobilen, visste inte om det går men det gick.. Usch vad tråkigt om du trodde att jag inte vill ha dig som vän..
    Två veckor framåt är jag inte mycket vid datorn, istället ränner jag ute, fotar, badar, spanar efter nya och gamla ställen. Sambon har ett järnvägsintresse som innebär mycket snokande vid gamla banor, helst smalspåriga!
    Härligt blogg med vandrare, gillar Oves hatt!
    Ska försöka hinna med ett blogg och någon dikt till min kråksida.. Vi var i Skåne och där finns kråkans släkting råkan, som jag inte vet så mycket om men den verkar vara en variant av kråkan, bara utseendet som skiljer litet..
    Ha en trevlig helg..
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  2. Tror att Molly skulle vara en mycket värdig efterföljare till Båtsman. Hon har ju lite mera stil......om man säger....inte lika lufsig.
    Härligt med nomineringen av Världsarvsleden.
    Kram Yvonne

    SvaraRadera