onsdag 27 juli 2011

Google i all ära......

......men det funkar inte riktigt alla gånger. En bil stannade, föraren vevade ner rutan (heter det så fortfarande? Ingen "vevar" ju längre?) och frågade vad hennes dotter kunde göra medan hennes son skulle rida på Islandshäst i Mädan."Sofie tycker att det skumpar så väldigt!"
 Sån´t är lite svårt att googla om..........  men jag visste ju att Stefan ger alla möjlighet att köra Gokart i Kusthallen hela sommaren. 
Vi i Intresse- och Företagarföreningen insåg behovet. ........ och Elisabeth skaffade oss 

kepsar! 

När jag tog på mig kepsen insåg jag ett annat prolem! ..................nämligen att de ska stanna och fråga mig : "Varför klipper du dig inte?" ..... får långhårig var jag, så otroligt långhårig! 
Att åka in till Ullånger bara för att klippa mig var inte att tänka på och Carola är visst semesterledig. I mina funderingar kom jag att tänka på tennisstjärnan Mats Wilander. Han blev ju så omskriven då någon journalist kom på att han klippte sig själv.

För mig har ofta tanke och handling varit nanosekunder ifrån varandra. Min pappa tyckte många gånger att tanke och handling ofta kom i omvänd ordning! .....  jag tog fram klippmaskinen  inköpt  på Clas Ohlson för att ta bort håret på hundtassarna på vintern, så att inte snön fastnar mellan trampdynerna. Kollade att maskinen var ordentligt rengjord och tog mig an uppgiften med hjälp av badrumsspegeln.............
Resultatet blev riktigt bra!! Mats skulle ha varit imponerad.
.... och är det några ojämnheter här och där är det ju bara att behålla kepsen på!

1 kommentar:

  1. :0) .. fler än mig,som låter fingrarna springa före tankarna...En fördel med hår,är ju att det växer ju ut igen OM man nu skulle ångra klippet,när tankarna hunnit ikapp Kram

    SvaraRadera