lördag 26 november 2011

I rättan Tid

Just när mörkret håller på att ta knäcken på mig, så kommer 1:a Advent och hela byn blir ljussatt. Pelle o Marianne tar nog priset, då de i år även ljusdekorerat Maddes hus. Jag ska ta en bild vid kvällsrastningen och lägga in så får ni se hur vackert det är.

Själv går jag ut lite försiktigt med en enda girland på altanräcket, med en jättestjärna inne.
"Gigantisk", skulle Alma ha sagt! 
2:a Advent ska jag "lägga i nästa växel".
Jag gillar att bygga upp julen, det där med förväntans glädje.
När barnen var små bodde vi i ett hus med spöjsade fönster, så fönstret blev indelat i fyra rutor. Då målade jag motiv i rutorna i deras lekrum, som en adventskalender. De fick då önska vilken bild som skulle målas. Första åren hade de en väldig fantasi, ..... men sedan ville de alltid ha samma bild som året innan. 
Kul var det och vackert utifrån, särskilt på julafton när alla rutorna var målade.

"Pepparkakshuset" tvärs över sjön. Så fint!



 

På Lapp:s begäran kommer naturligtvis en bild av LOA:s fina stuga i Ramåkern. Visst ser ni stjärnan i fönstret?

1 kommentar:

  1. Terve ! Pelle o Marianne har stil i huset. Ljusande, nu kan vinter komma, vi är färdiga. Vårt julgran lyser också i gårdsplan. Den finaste julstjärna är i Ramåker kyrkvaktmästares bod. Så stillsam vy som i poskorten. Kan du ta bild Ingemar ? t lapp i Sirkka

    SvaraRadera