söndag 6 november 2011

Fantastiska älgtorn

När man bygger ett älgtorn kunde man väl lika gärna göra det lite spännande?!

Vem kan motstå att klättra upp i det här? 
Ja, inte Molly i alla fall, även om hon struntar i stegen.
Perfekt kollställe!

Kjell tänkte: " Det är väl synd, att ett älgtorn bara används de dagar man jagar på det området?!"
... 
Kjell lyxade till det och byggde ett vindtätt, sittvänligt torn nästan mer vindskydd än torn,på vandringsavstånd från byn ... men perfekt som älgtorn. Även i år sköts en älg från detta.

Från älgtornet har man milsvida utsikt, samtidigt som man kan njuta av att se allt fint på hemstället.
Kjell är en baddare på att bygga!

Elden sprakar alldeles intill fötterna

Bara att ta fram den sotigt skogsvana kaffepannan och kaffet så är njutningen fulländad!
Om man bara inte glömt kaffet hemma!?
Inte riktigt samma sak med bara varmt vatten...... men nån kan ju händelsevis ha en flaska glögg med sig, så är kaffet snart glömt.

3 kommentarer:

  1. Sicken en tur,för den glömske ..att glöggen dök upp i rättan tid..så besvikelsen i glömska föll..fast jag har en liten aning om...att jag lär får höra det..nån gång..lite då och då..sen :0)

    SvaraRadera
  2. Jo, det är jag njutar. Ingen bössa men kaffepanna och kamera. Kan ha frilivet med god sällskap eller utan. Kan se så många i naturen. Jag har sett björnen från öga till ögan , men inte foto tyvärr. Jag tycker vi respekterar varandra så mycket. Han ville inte äta mig bara tänkte,luktar ond.
    Ha fint jakt,
    t lapp i Sirkka

    SvaraRadera