fredag 26 november 2010

40 Umeår

Efter 40 år i Umeå lämnade jag min trivsamma lägenhet i gryningen idag. Tapetserarna hade just kommit och tagit lägenheten i besittning för att den nya hyresgästen ska kunna sätta sin prägel på den, medan jag bar ut det sista. Jsg har bott på Prinsgatan 27 i 12 år, så det är dax för omtapetsering enligt reglerna. När jag flyttade in var huset nybyggt. Av de fem bostäder jag haft har tre varit sprillande nya när jag flyttat in 
Vädret kunde inte varit värre, som för att hålla mig kvar.............. men jag har bestämt mig att bryta upp. "Att bryta upp kräver sin man. Att sticka svansen mellan benen är en svår konst" skriver Torgny Lindren i sina memoarer Minnen. Man kanske har konstnärliga anlag?!
Jag har haft förmånen att känna mig hemma varhelst min resväska stått, men aldig såå hemma som på Konvaljbacken. Jag lämnade i snöstorm, men väl inne i Ångermanland, vid Mosjön, kom solen.............. sedan drog det ihop när jag närmade mig Ullånger, men det märkte jag knappt,............ var helt upptagen med att planera ankomsten. "Ska jag köra upp till Konvaljbacken eller backa upp. Hur kommer jag längst?" När jag närmade mig förstod jag att det inte skulle spela någon roll då det säkert skulle vara igendrivet. Men döm om min glädje, när jag kom till Snvöjbacken och ser att Pelle "dragit upp" vägen upp till Konvaljbacken. Ett fabtastiskt ställe jag kommit till!! 

3 kommentarer:

  1. Nemen får man skicka kommentarer igen nu Ingemar? :O
    Härligt att du äntligen får bo på heltid i den underbara konvaljbacken! :) Kram! /Ronja

    SvaraRadera
  2. Tänkte prova med kommentarer igen och se om jag får lika många som din mamma. Det känns ju lite orättvist; Lena får 27 och får 2. Om man stänger kommentarena så vet ju ingen hur många jag skulle få?!
    Nu har vattnet frusit så jag måste ner i pumrummet och fixa värmeelement!
    Kraam//Ingemar

    SvaraRadera
  3. Eller hur! du kan ju inte få fler kommentarer om man inte kan kommentera! ;)
    Lycka till med vattnet ;)

    Kram!/Ronja

    SvaraRadera