torsdag 4 november 2010

Morgonstund har jakt i mund

Åter tillbaka på Konvaljbacken. Borta bra men hemma bäst! Även Molly fick frispel när vi kom hem. Sprang runt i åttor runt alla hus och ner på ängen en sväng och runt igen.
Varje dag i gryningen tar Molly och jag vår morgontur. Idag gick den runt till grannbyarna, en rundtur på 7 km. 
Jag såg direkt på Molly att hon hade något "i nosen"............ och mycket riktigt, när vi kom runt kurvan såg vi jägaren som stod på pass. Han jagar hare och har en finnstövare, Pia, till sin hjälp. När vi hade pratat en stund kom hans Pia på besök och rapporterade att hon inte hittat någon hare. Hon och Molly hälsade, men inte mer för Pia måste iväg igen för att kolla av ett nytt område. 
Hon hade en pejlare på sig så att husse kan se var hon befinner sig. Det hade bara gått någon minut så hörde vi en intensiv skallserie! Pia hade hittat en hare. Jag märkte på jägaren hur spänningen ökade, hur adrenalinet ökade. Otroligt spännande! Först alldeles tyst och helt plötsligt hundra intesiva skall i minuten.
Efter några bukter fortsatte Molly och jag vår morgonvandring.
Det händer alltid något oväntat på våra morgonrundor..... Det gäller bara att se dem!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig morgonpromenad min älskade. Kram Elsy

    SvaraRadera
  2. Åh vilken spännande morgonpromenad ni fick!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera