onsdag 17 november 2010

Livets efterrätt

Det är lika roligt varje gång, som jag får träffa mina barnbarn Alma och Karin. Att komma till deras dagis  för att hämta och se att de är precis lika glada som jag  att ses igen är en häftig känsla.
Varje gånng vi träffas har jag en "morfarsdag" med den ena av dem........... vi sticker iväg och gör något på tu man hand en hel dag. I lördags var det Karins tur ............... de håller själva rätt på vems tur det är och bevakar den som om det vore Inkaguldskatten.............. Karin och jag åkte buss till Sundbybergs simhall, badade och hade hur kul som helst. Fikade förstås innan badet och avslutade dagen med restaurangbesök
På söndagmorgon var det gympadags. Ett 10-tal barn och föräldrar har hyrt en gymnastiksal i skolan som ligger bara 200 m bort........ en av föräldrarna är turligt nog idrtottslärare, så aktiviteterna var många och lika roliga som mångskiftande. Karins fotbollsdress från Spanien kom väl till pass. Almas flamencoklänning hade nog varit lite svårhanterlig?! ................... så det fick bli tröjan från hennes första springtävling, Knatteloppet, 1,7 km............ en blivande marathonlöpare, som morfar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar