tisdag 16 november 2010

Sista natten med gänget

Sitter nu på Centralstationen i Stockholm och inväntar tåget, som ska ta mig hem.......... förhoppningsvis.
Har varit här på en sista Versamhetsutvecklingsträff för det riksgymnasium jag ägnat de sista 20 åren av mitt yrkesliv. En lite sorglig träff som gör det tydligt att "nu är yrkeslivet slut"......... men livet är lånmgt ifrån slut........ längtar redan till nästa fas!............ på Konvaljbacken!
Festen på kvällen med bowling i den gigantsiska restaurang/bowlinghallen, granne med IKEA, blir ett minne att ta med mig.................. synd bara att Gunnar vann. Jag hade flera stiker, men alldeles för många klot i "diket". Kul att de introducerade mig i denna pensionärssport, som man kan utöva även på Nordingråvallen

Fick en oerhört vacker ljusstaken av skånsk svart diabas ......... och jag som trodde att de bara hade kalops  och svartsoppa i Skåne. Den kommer att pryda stora bordet i Stockstugan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar