måndag 29 november 2010

Värdig ?

Visst är livet orättvist!? Molly behöver inte göra något annat än  "bara vara" (som ungdomarna på "Ung och bortskämd", säger) för att vara förtjänt av att vara fullvärdig på Konvaljbacken. Hon kan ligga på den nya vackra Elsyhemvävda mattan (Sååå fin!!!!) och bara njuta av värmen från spisen.
Själv har jag haft några prövningar för att visa att jag klarar av att leva här. Föst var det detta med att komma upp i vinterväglaget. Efter tio försök fick jag ge upp och ställa bilen vid garaget. Tack Sven-Olov! 
Sedan har jag haft en kompiskompis som rekat marknaden för att hitta en fyrhjulsdrivaen bil, lagomt gammal och till lakoma peningar. Igår var Tomas och jag att tittade på en Hondai från 2001, en ägare, få mil, pedantiskt skött. En pärla! Vi var och körde på en brant moddig byväg i närheten. Mitt i backen stannade jag och startade........... inte ett enda släpp. Automatväxlad, som min dotter säger att "äldre" ska ha. Så man är "äldre" nu? Eftersom jag vet att det bästa kommer från SydKorea, slog jag till! Får en elgräsklippare på köpet.
Jag brukar tänka "detta ska inte upprepas" när det är något som inte funkar. F o m fredag (när ajg hämtar Hondaien) kommer jag alltid att komma upp till Konvaljbacken!
Den stora utmaningen är dock att vattnet till tvätt/duschrummet har frusit. Har fått låna en byggtork av Pelle. Hoppas att den löser det akuta problemet.Har även blåst in T-röd i duschslangen för att lösa isproppen i väggen. ................också en prövning för att se om jag är värdig att leva i yttersta havsbandet, Höga Kusten.  Tur att jag har basttun............. och Elsy!!! 
Jag är helt övertygad om att: "Detta ska jag klara!" Sedan får det bli en lärande situation, där jag vidtar sådana åtgärder att det inte upprepas. Är man pedagog så är man!

2 kommentarer:

  1. GOD morgon Smakar på det där ordet "VÄRDIG"
    Skall köra de, en runda till ,i tankekontoret.
    Vad skönt att ha människor som bryr sig om,när klimatet, runt om dig hårdnar till En "värdig" man verkar du vara,som får så mycken omtanke Lycka till med upptining av vattnet.Det vet jag HUR jobbigt det är,när det fryser Och med din nya bil, som tar dig UPPFÖR backen Ha de bäst

    SvaraRadera
  2. hoppas det löste sig med vattnet och så bra att du hittade en snygg bil som dessutom tar dig upp för backen ;o)
    Ha en finfin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera