lördag 20 november 2010

Tar det aldrig slut?

Jag har nu tagit med mig fulla bilen med flullproppade flyttkartonger varje gång jag åkt till Konvaljbacken under hösten........... packar upp och fyller alla garderober, förråd, byråer och skåp för allt vad tygen håller. 
Såg i tidningen att de har en utställning på Nordiska museet om att vi har så svårt att slänga saker. Jag borde se den, ändå har jag nu fem tackkort från Myrorna.
Det kommer nog att dröja innan jag behöver fylla på skafferiet i alla fall ................  sirap  bör räcka till tio/ femton knäckkok och fyra pkt Mazena redning bör också räcka ett tag................ men man kan ju inte kasta bort riktig mat?! Helt otänkbart med den uppväxt och uppfostran jag har i ryggsäcken.
Det var en viss känsla förra onsdagen att trycka ner mina rektorskostymer i klädinsamlingskontainern! Kanske någon rektor i Pakistan som får användning av den?! Lycka till!
Hoppas att allt detta ryms i skänken! Om man ser till alla snapsglas och det faktum att i flyttlasset även finns fyra nya superställ så skulle jag vara en snapsdrickande friluftmänniska.
Kommande fredagmorgon går det allra sista flyttlasset................... Det känns fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar