torsdag 16 juni 2011

Bicepsträning

En av mina vänner som bor i en större stad och också har blivit befordrad till tidsdisponen, tycker att det värsta är ensamheten............ kanske det var därför jag fattade det geniala beslutet att flytta därifrån och till Konvaljbacken.
"Här är det bara att gå ut så finns det hur mycket jobb som helst" brukar jag säga ".... och börjar det regna, är det bara att gå in så finns det lika mycket där och där finns alla böckerna och boken jag skriver på" ....... så "långsamt" eller "ensam" ärt ord jag inte använt sedan jag kom hit.

Idag stod bicepsträning på programmet. Att kärra 5 kubik grus kräver sin man, sina biceps för själva lastningen, men benen får sitt vid kärrandet, balanssinnet får sitt när det gäller att väja för alla stenarna, 
Att lösa korsord och veta vad "huvudsaken" på 5 bokstäver blir lär vara bra mot demensen,.......... men korsord är ju kul om det regnar ute, men att kärra grus och komma ihåg var alla stenarna som gömmer sig förädiskt i gräset är,.... det är antidemesträning på riktigt! Man kan inte bara ta radergummit och sudda. Då får du lasta upp allt grus igen. Sol behöver man inte åka flygmaskin till Kanarieholmarna för att få. HÄR finns solen i massor.
.... och allt under överinseende av Molly. Ja, hon ligger inte såhär hela tiden. För var tionde kärr gör vi några apporteringar eller uppletanden, Och några timmar varje dag för hon göra precis vad hon vill, men inget går upp mot skogsrundan eller simskolan! Hon klagar inte.

3 kommentarer:

  1. GOD MORGON "Befodrad till tidsdisponent" vilken klang....vad uppfriskande det låter Såå finurliga ord.Dom knycker jag av dig Dagarna verkar ta VÄL hand om dig ..på bästa sätt Du får lite av varje.. av och om det som behövs för att hålla dig allert..till kropp, såväl som huvud och själ..lämnar en kraam till dig

    SvaraRadera
  2. Det enda som saknas är lite smulpaj ibland!
    ... inte dumt!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hihi du är bara för go, själv ska jag ut och motionera i spåret utanför, känner att jag har behov av det efter att ha haft fullt upp sen jag började jobba nu är jag lite ledig ;o)
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera