söndag 19 juni 2011

Så onödigt

Imorse när Molly och jag tar rundan bestämmer jag mig för att gå några km efter Världsarvsleden, sträckan mellan Barsta och Näsänget, som jag inte gått förut. Det har bara inte blivit av. Vi går efter vägen och ....

kommer fram  mot en ladugård som står nästen ute på vägen.

Precis när vi rundar hörnet på ladugården bryter helvetet loss......... två till synes och höres vildsinta hundar kastar sig mot nätet och skäller för allt vad en alghunbd kan vara värd. Nu vet ju jag att hundgården är ordentligt gjortd. De kan aldrig komma ut........ och skulle de komma ut är de förmodligen lika snälla som de nu låter arga. 

Sture skulle ha byggt hundgården på baksidan av ladugårdeni!
Då hade de inte sett vägen alls och haft det lugnt och skönt och kunnat koncentrera sig på älgjakten! 
Nu passerar alla,: cyklister, bilar, hundaroch vandrare bara någon meter från hundgården och de måste dra upp adrenalin och börja skälla.
 Jag undrar hur de står ut inne i huset, för ena timmen kan det komma två cyklister, nästa timme fem helt oregelbundet.
Så onödigt!

2 kommentarer:

  1. Mmmmm visst har du en poäng där ;o)
    Ha en fin vecka som kommer!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. GOD morgon..Nää det förstår inte jag heller ..hur man klarar av att ständigt höra hundar skälla..Kanske ljudet inte når fram lika högt där bak i ladugården.. Kram

    SvaraRadera