onsdag 22 juni 2011

God hjul!

Jag bestämde mig i fredags när jag återigen cyklat till Vallen för att handla och turen dit (8km) tog 25 min, men hemvägen tog 1 timme, trots att jag har 24 växlar. Bara Näsbacken är 2 km, men det är flera andra som man inte klarar att cykla uppför, särskilt inte med mat i ryggsäcken.
"Jag måste ha motordrivet!" , men jag villl kunna cykla också.......... höra tystnaden. När jag kom hem gick jag in på Blocket och letade, visste inte riktigt efter vad.

I Ö-vik fanns det. Ett elektriskt framhjul som passade exakt till min mountinbike. Killen som sålde det hade försett hela familjen med likadana och fått ett hjul över. Han monterade det åt mig igår. Nu kan jag cykla i alla backar och tar mig 3 mil per laddning. Ska jag längre tar jag bara med laddaren och laddar medan jag tar en kopp kaffe någonstans.
God hjul 

eller

Trevlig Midsommar!

4 kommentarer:

  1. Ja jag säger då det..det finns vissa som gör det bekvämt för sig :0) Blir spännande att få läsa om din framfart,på din elektrisifierade bike..
    Det gäller att hålla den strömfull då Ha de så hjuligt Kram

    SvaraRadera
  2. Det där var ju kul! Inte visste jag att såna hjul existerade.. Önskar dig en riktigt trevlig midsommar..
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  3. Vilken häftig grej! Nu kommer det att gå tokfort att fara runt i byn och grannskapet=)

    Önskar dig en riktigt fin midsommarafton och helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Låter som nånting jag skulle gilla.
    Trevlig midsommar
    Kram Yvonne

    SvaraRadera