tisdag 6 mars 2012

Saknad av oss alla....

För två veckor sedan steriliserades Missa.
 Operationen gick bra, 
Såret läkte fint. 
Missa gillade dock inte att behöva vara inne i en hel vecka
Klarade av den påtvingade innevistelsen
..... Missa en oerhört sällskaplig utekatt. 
Förra veckan var hon ut minst tio gånger per dag bara för att känna friheten under tassarn och den fria luften i morrhåren, 
men var vdi altandörren igen efter en kvart, en halvtimma
I lördags gick hon ut vid sextiden på morgonen i sällskap med Molly, som känner sig viktig i rollen som säkerhetsvakt åt sin syrra.
Vid åttatiden lämnade Molly katta, för att gå in till mig.
När jag senast pratade med Missa ute på hennes plats på skåpet på altanen, där hion hade full koll på omgivningarna, 
..... hade hon varit in ett antal gånger för att "kolla läget".
Sedan är hon bara borta!
... min dotter som är van kattägare, säger att de kan vara borta ett par dagar.
Jag tvivlar.
I går kväll joggade den stora vackra rävhanen alldeles nedanför huset, vid körsbärsträden...........
nästan triumferande.
Att leva med naturen inpå knutarna kräver stor vaksamhet,
 kanske insåg inte Missa farorna!
.... men hoppet är det sista. ....
Molly och jag går utt ett par gånger per natt och lockar, har gått till gPer o Brittas hus på andra sidandungen och lyssnat om Missa blivit instängd, med snöskor gått bland träden runt om och sett om hon sitter högt uppe och inte kommer ner.
Direkt när Molly kommer ut på morgonen springer hon till Missas skåpplats på altanen, tar en sväng ner till bastun..
... men ingen Missa.

1 kommentar:

  1. Åååå vad jobbigt..nog kan katter ge sig iväg någon dag eller mer för att utforska sin omgivning..lite längre bort Nog är det oxå så att naturen tar o ger..men jag får en känsla av..att din Missan snart återvänder..hoppas de i alla fall..för din o Mollys skull som för Missan själv Kram

    SvaraRadera