fredag 30 mars 2012

Bakslaget

Så kom BAKslaget. I morse när jag vaknade var det vitt igen. 
Hur ska det gå med somamrvattnet?
Tänk om det fryser. De sa något om "ner till -15"

När marken en gång har blivcit bar brukar det vara svårt för tjälen att få kraft igen. Marken magasinerar mycket värme.

Jag kopplar på avledningsslangen och gör mig beredd att tappa urr vattnet till bastun om risk för att det ska frysa på ordentligt.
Sommarvattnet på stand by-läget som det väl heter på nysvenskan?
(Det blir lite krångligt när man blandar eng(sv sådär. Det ska ju vara ett ord (vänteläget) på svenskan, men 2 ord på engelskan (stand by), så själva skarven kan bli svår?
 Spänningen stiger i takt med att temperaturen sjunker.
.... sen finns det folk som säger att det inte kan vara spännande att "leva såhär"?!

1 kommentar:

  1. Terve Ingemar ! Du har rätt. Varför vi blandar våra språk ? Och engelska är tyvärr som behärskande. E-mails och weekends språk messages i mobile är nånting, som jag kan inte förstå. Jag tillexempel behöver äkta språk, att förstå dig. Inte blandat. Kanske ungdomar kan överallt i världen, men jag som dinosaurus kan inte.
    I alla fall vi hade -22 grader i morgon och jag tyckte. Lufttorkad ren mognar och det är jätte god, eller hur ?
    Ha allt gående bra, sade jag,
    t timo

    SvaraRadera