tisdag 6 mars 2012

Lyckligt återseende !

Vi hade nästan gett upp hoppet!
Jag skulle bara hänga in snöskorna i uthuset innan Molly och jag skulle ut på den dagliga Rundan.
När jag öppnar dörren sitter Missa innanför och verkar inte alls speciellt uppjagad.
Hur många gånger har jag inte tittat in i uthuset, men ingen Missa. 
Hur hon tagit sig in begriper inte jag.
Hon kanske satt under uthuset och såg Mickel stryka förbi i närheten och tog sig i säkerhet på något obegripligt sätt.
Istället för Rundan gick vi in i stugvärmen igen.... och firade..

Molly var inte minst glad. Hon skulle till varje pris undersöka var Missa varit.

Varje bit av Missa skulle undersökas.

"Du och jag, Molly"

Så, lyckan att få ligga på hussses ana ben igen. Tur att mysbyxorna är lite tjocha,
annars hade klorna gått igenom. Klorna "pulserade" i takt med kurrande.

"Så härligt att vara hos dig, Husdse, igen"

Kan inte bestämma hur hon skal vända sig för att det ska kännas BÄST!

Somnaröverlycklig med svanstippen över nossen
Om några timmar kommer Missa vilja ut igen.... och det kommer hon få.
På Konvaljbacken finns inga innekatter
 aturen inpå knutarna.

Åsså finns det de som inte kan förstå att det finns någon dramatik i att leva såhär?!
Konstigt!






3 kommentarer:

  1. Å vad skönt att hon är tillbaka..kram

    SvaraRadera
  2. Så glad jag blev för er skull.. Hade ju varit så olyckligt om även Missa hade försvunnit! Tänkte väl att det var konstigt om hon stuckit så bra som hon säkerligen hade.. Tror du inte hon hade också en spännande upplevelse, bara hon, möss, och uthuset??
    Fast hon ser ut att vara mer än nöjd att fått komma in hos er igen!

    Jag såg din inlägg om Missas försvinnande häromkvällen men hann inte kommentera..


    Som du säkert har märkt så har jag stängt min blogger, men finns nu på Wordpress..
    Önskar er en riktigt fin vår!!!!!
    Kramar/Raya

    SvaraRadera
  3. Terve ! Ja det är så naturellt, att Missan är tillbaka med käraste. Hon ville prova om i nånstans är bättre eller bara i med Husse och dig. Katten är självständig och kan förandras efter sterilisation. Varför vi måste ändra djur för oss passande ? Bara för oss, de är som klovner att göra som konst ? Måste praktisera. Ja det är möjligt och om vi ville leva vi MÅSTE göra det. Vilda djur eller så halvvilda renar är vårt näring, också nya gruvar. Måste välja. t lapp i Sirkka

    SvaraRadera