måndag 21 februari 2011

Kunde varit värre?!

Bättre present hade jag nog önskat mig av moder natur, när jag kom hem. Har tillbringat helgen och firat min födelsedag med nära och kära i Ekerö. Svinkallt har det varit och när jag kom hem hade inte bara vattnet till duscrummet frusit utan även avloppet från detsamma.
Det är bara till att leta fram tösaltet jag fick av Pelle och försöka få i avloppet. Hoppas att det verkar. Har ju även propplösare om det inte räcker med saltet............ och jag har Rolf i byn som har varit römockare i hela sitt liv och har varit med om ALLT när det gäller frusna ledningar. Ska ringa honom en andra gång om inte jag lyckas själv,

Det är så lätt att man stirrar sig blind på negativa saker som händer. 
När jag kom hem hade Pelle varit här med traktorn och snöslungan och "dragit upp vägen", så det var bara att brumma upp. Fantastiskt!

När jag växte upp hade vi varken rinnande vatten eller avlopp. Nu har jag både kallt och varmt vatten i köket och bastun, som det bara är att göra upp en brasa i bastukaminen och njuta av värmen och bli renaste ren! ............. och är det fortfarande fruset till helgen kan jag åka till min käresta och hämta nya krafter! Överger Konvaljbacken gör jag aldrig.! Så fort värmen är åter och snön väck ska här åtgärdas allt som inte hållit måttet en vinter som denna. 

Jag har ägt stället i mer än tio år, varit här jul/nyår, sportlov och hela vårvintern och inte varit med om att vattnet frusit och avloppet likaså.......... avloppet tror jag att saltet eller Rolfs mojänger kan fixa.
Det kunde varit värre!

3 kommentarer:

  1. Oj oj oj det var det här jag var oroligt för, attans att det skulle frysa. Tur att du kan fixa saker själv och dessutom har kompetent folk omkring dig. Onsdag ska bli kall, men sen ska det lena på...

    Ha det gott!
    Kram,
    Regina

    Ps. Grattis på födelsedagen i efterskott

    SvaraRadera
  2. Som sagt -Ibland är det lätt att hålla sig för skratt!
    Hoppas du fick en fin helg med de dina och en trevlig födelsedag!
    Var föresten förbi i dina trakter idag. Körde dotter och häst till Mädan islandshästar. Men oj vad det var backigt, snö, snöblint och halkigt. Jag förstår vad du menar med att ha bra grannar som hjälper till med snöröjning och 4 hjulsdrift är inte dumt alls... ;)

    SvaraRadera
  3. Attans oxå..Men den glädje som kommer, när allt funkar igen Går inte av för hackor.Har själv haft dylika problem Läser att du oxå fyllt år.SÅ GRATTIS till dig i efterskott
    GODA grannar är guld värt Kram

    SvaraRadera