torsdag 24 februari 2011

Man får kämpa

Morgonrundan i 20 gradig kyla ............. igen. 

Solen på väg upp och kämpar med dimman över Nässjön, som får ge vika......
..
 lämnar bara sitt vita skimmer kvar i trädens grenverk. ... mejslar fram berget

Grötfrukost när jag kommer hem. För att spara disk, kokar jag nu gröten i mokron och dricker mer snabbkaffe occh mindre "riktigt" kaffe (kokkaffe) för att spara disk. Senare i dag blir det bastubad, när temperaturen stigit. Igår tinade snön från bilens tonade rutor, när den stod i solljuset, trots att det var - 15. 

"Så länge som man får äta sig mätt, inte fryser och har socialt umgänge är det ingen fara....... resten är garnityr på tårtan", brukar Tommy i Näsänget säga.

Visst är det otroliga uppoffringar jag får göra de dagar nu avloppet är fruset?! Saltet ligger i ledningen och bara väntar att få göra en insats, men det verkar först när det är varmare än minus 4 några dagar..När var det så varmt senast? ........... men nog vore det värre om mitt mobila bredband frusit ihop och slutat fungera!

Om jag tänker efter riktigt skulle jag tro att människorna i Libyen skulle tycka att omaket verkar överkomligt. Jag är beredd att hålla med dem. Jag känner en stor tillfredsställelse i att klara av att hålla både mig och mitt kära Konvaljbacken i gott skick i "ur o skur". Idag får jag ju dessutom Skid-VM att värma mig med.

2 kommentarer:

  1. Låter som om det är lite tufft. Här har vi också haft problem med avlopp men det gick att få upp, troligen har infiltrationen frusit. Vi bor ju i ett hus byggt på 50-60 talet och då hade man andra krav. Hoppas att det snart löser sig.
    Ha det gott, kram Yvonne

    SvaraRadera
  2. GOD MORGON Det ÄR VARMT UTE.. VÅRLUFT...
    Det frusna lär få sig en omgång idag.
    Det är fint att läsa oM ditt sätt att se saken/saker och ting, ur fler synvinklar
    Allt GOTT och VÄL önskar jag dig Kram

    SvaraRadera