torsdag 10 februari 2011

Lust, ord, kunskap, möten

Vem kan motstå bokbussens devis :"Lust, ord, kunskap, möten", som finns svagt inskrivet i det röda på motorhuven....... Ingen hoppas jag! 

Det känns oerhört lyxigt att först botanisera i kommunens alla beblitekshyllor, välja ut de som läslusten styr mig till............ 

sedan kommer de till grannbyn helt gratis och i strålande sol. Molly sitter snällt och väntar medan jag går in får dels  nyheterna från grannbyarna och dels kan göra några inpulslån. Håll med om att jag är priviligierad!! 

........nu är läshörnan inbjudande igen, med nya titlar väntande

Och redan till nästa tidtabell kommer en hållplats att bli vid min utfart, .............. då behöver jag bara kolla genom köksfönstret,

5 kommentarer:

  1. Jo du har det lyxigt!!! Den läshörnan skulle jag inte ha något emot att låna någon gång då och då. Och tänk vilka äventyr man kan ut på och vilka levnadsöden man dela genom böckernas värld.

    Din översättare ser superb ut! För tydlighetens skull kan du lägga till en gadget med text ovanför, t.ex. "choose your language" eller "translate to your language"

    Önskar dig en mysig dag i läshörnan!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. HÄRLIGT & Jaa nog är DU priviligerad allt :0)

    SvaraRadera
  3. Tror jag måste hänga på jag också, är liksom du en bokmal som alltid har en bok på gång. Köpte i förra veckan Henning Mankells "Den orolige mannen" men den tog slut under helgen. Hör av dej om bokbussens tider/ Pelle

    SvaraRadera
  4. Jag vet ju att du är en bokmal, Pelle! Om du klickar på "kommer till grannbyn" så ser du turöistan........... nästa gång turlistan görs om kommer du bara till "vår" korsning och hämtar böckerna...... så kan vi ta en kopp bokkaffe efteråt hos mig!
    //Ingemar

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en riktigt härlig helg!
    Kram/Lena

    SvaraRadera