tisdag 22 februari 2011

Kan det bli vackrare?

...än när Naturen själv få skapa?


Här har den med hjälp av den oerhört lätta kallsnön format sig kring björkriset från de björkar LOA fällde för några veckor sedan.





Har du tänkt på hur fort naturen återställer det vi ställer till. Redan ett par dagar eter att jag farit fram med mina skidor kan du nästan inte se spåret, eller som här där det ligger en massa björkkvistar. 

............ såg någonstans att om vi människor skulle ge oss av från Planeten Jordens yta, så skulle man efter bara 1000 år enbart kunna skönja Kinesiska muren. Alla andra synliga spår skulle vara borta.




5 kommentarer:

  1. Mmm det är sant Vad finns ,som är vackrare än naturens olika skapelser

    SvaraRadera
  2. Naturen som formgivare, finns det något vackrare..
    Trevligt att du hittade min blogg..
    Nordingrå..där var jag på ett mycket fint ställe för flera år sedan, en konsthantverkare (trä), hade en utställningshall, cafe , butik tror han hette Åberg, minns att stället låg vackert i en sluttning också..
    hälsn fr Tina på Hönö

    SvaraRadera
  3. Det stället är mycket populärt! Mannaminne heter det. Konstnären heter Anders i förnaamn. Varje år arrangerar han en gladjazzfestival som är fantastisk Ett tiotal orkestrar spelar i olika lokaler hela kvällen!

    SvaraRadera
  4. Naturen är den skickligaste formgivaren, människan försöker, men det är ändock naturen som får oss att förundras.

    Naturen tar också tillbaka och återställer...det märker jag när jag bryter ny mark på tomten (en rabatt t.ex.). Det är en riktig utmaning om vem som ska vinna marken. Jag måste lägga fiberduk i botten och sen får jag rensa och rensa...

    Ha en fin vinterdag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Ja just det Mannaminne! Ska se om jag kan se om det finns något på nätet. Minns speciellt fantastiska dörrkarmar och dörröverstycken som Anders Åberg hade gjort.
    sol fr Tina på Hönö

    SvaraRadera