tisdag 1 februari 2011

Värmer dig sju gånger

Idag har jag börjat ett nytt hälsoprojekt............. ett årligt återkommande! Att göra iordning årets ved. Björkved ska det vara! Förutom den ljuvliga känslan att i strålande sol kvista, kapa och klyva de rejäla vedbjörkarna som LOA fällde förrförra veckan, så behöver man inte åka till Vallens gym ......... jag kan gymma helt GRATIS och använda alla muskler.
Nån sa att ved värmer en 7 gånger; dels under iordninggörandets olika skeden och sedan när veden värmer både mig och hela huset.............. eller bastun. ......... en fantastisk värmegivare.

........ och Molly gör allt för att hjälpa till att dra riset till årets majbrasan

3 kommentarer:

  1. Hihihi! Heja Molly! :)

    Kram/Ronja

    SvaraRadera
  2. eeeeeeee jag fuskar inte så fall är de du. jag har aldrig fuskat i hela mitt liv. så de är du som fuskar så fall ;o). kram Moa.

    SvaraRadera
  3. Du har världens sötaste assistent ;o)
    Ha en fin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera