fredag 28 oktober 2011

Gryningen är Dagens födelse

Visst hette Noréns pjäs: "Natten är dagens moder"?
... och då skulle gryningen bli själva födseln?
Jag håller fullständigt med..



Det är under Gryningsrundan som dagen formas.

Fönstret iskolan i Näsänget är fortfarande immigt efter nattens dimma.

Ibland kan jag reta mig på att drönarna, som väljer att ligga och sova inte vet vad de går miste om..... 
Skadeglädjen är ju den enda riktigt sanna?!
... och här ges inga repriser, 
inte ens "play"!

3 kommentarer:

  1. Det är helt klart gryningen som är den bästa tiden på dygnet och speciellt när den visar sig från sin allra bästa sida och det har den ju gjort det ser jag på bilderna. Här hos mig idag blir det inte någon "riktig" gryning, utan det mörka svarta övergår sakterliga till en något grynigare grå färgton.

    Önskar dig en fin dag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. På raska fötter sprang jag hit..lockad av de poetiska orden om natten....
    Nog är mötet med gryningens sakta insmygande ljus...en bärare av dagen Trots mitt enögda seende...missar jag aldrig att se det ljuset..Då behöver jag inga glasögon alls Bara mina öppna sinnen..Inte retar jag mig på dom som än inte fått upp ögonen. dom vet kanske inte HUR det är att ha ett möte med gryningstimman Önkar dig..en unerbar dag Kram Inger

    SvaraRadera
  3. Ja ! Det är mina varge dag föttar har sett med varge morgon och varge mörkt med ljuset i morgon och så leva i ljuset... t lapp

    SvaraRadera