onsdag 19 oktober 2011

Skogens konstnär


 Han är en konstnär med motorsåg och yxa., Jobbar  h e l a  dagarna i skogen trots att han väl passerat 75.
Det blir så oerhört vackert där Lasse far fram.

Stort samförstånd mellan Molly och Lasse.


Enda gången jag ser Lasse upprörd är när vi kommer in på frontalkrocken mellan "Skogens skönhesvärdent" och "Ekonomiska produktionsenheter"  ......... "Ja, och skogen ger ju 30% mer genom varsam avverkning än genom rovdriften"............. Molly håller med!
Numera är det "snabba cash" som är ledstjärna även för skogsbruket,........ ju snabbare desto bättre !




2 kommentarer:

  1. Hejsan.
    Min äldsta bror har jobbat i skogen i hela sitt vuxna liv. Minns att jag som liten (han är sex år äldre) var så imponerad av vad han kunde göra. Han är en otroligt duktig på träsnideri, varje liten eller stor träbit blir ett konstverk. Man blir imponerad.
    Ha det så gott, kram. Yvonne

    SvaraRadera
  2. Skogen är jordens lungor, och mycket mer!
    Min far arbetade i skogen, jag känner starkt för alla träd som växer där, och för alla växter, plus djuren, för de hör i hop.
    Det vi ofta glömmer vi människor att vi också hör i hop med allt omkring oss..
    Ha det gott/Raya

    SvaraRadera