tisdag 25 januari 2011

80 är ingenting ............

Att mäta minuter och sekunder, när det gäller skidåkning, är egentligen bara till för att det ska bli intressantare för oss att se tävlingarna på TV.

Den suveräna skidåkaren Petra Majdic (hon i den där neongröna dressen) sa i en entervju i söndags: "Jag hatar att träna och jag hatar att tävla! Det är för stressigt för mig som människa!" "Varför tävlar du då", frågade reportern förvånat. "Jo, jag älskar att vinna!" Då har man distans till vad man håller på med.

Skidåkning är för mig en livsstil, särskilt att åka på skarsnö! Att för mig tävla i skidåkning vore lika främmande som att tävla i bastubad eller surströmmningsätande............ men det är mycket roligare att titta på skidtävlingar!.

...Visst är det Sven-Erik , som kommer skidande därborta! Sven-Erik fyllde 80 förra sommaren och för honom är att skida en livsstil!

"Att, som nu, åka på skare med någon cm nysnö....... Det är sååå roligt,............ men sen ser man ju så mycke: Älgen har sovit nu två nättter bara bakom veabacken min, och rådjuren har trippat bara 20 meter ovanför, när de ska upp i Isberget. Där de håller till på dagarna. ......... Har du sett snögroparna , som mössen gräver för att komma upp ur snön. Det blir rejäla snöhögar bredvid gropen. Det ser för roligt ut. Jag har aldrig sett det förut, men uppe på lägdan är det flera gropar"


2 kommentarer:

  1. Jag saknar skidåkning, tycker om att åka på längden, men har inte skaffat någon ny utrustning. Det ser så härligt ut med de vita vidderna. Vad spännande att se spåren efter älg, rådjur och framförallt lo.

    Synd att det inte gick att lägga till några snöflingor. Jag tänkte att det kanske blivit något fel i koden, så jag provade att ta bort den från min blogg och så lägga till den igen och det fungerade klockrent. Kan det vara något med den mall du valt?

    Ha det gott och åk lite skidor för mig också. Grattis på födelsedagen i efterskott!
    Hälsningar,
    Regina

    SvaraRadera
  2. skidor är så roligt. jag har haft skidor men dom är sunder nu.kram Moa

    SvaraRadera