onsdag 19 januari 2011

Ett riktigt hundgöra.................

.... att köra traktor/snöslunga efter vinterns alla snöfall/snödrev.....!
 .... för visst är det en hund där bredvid Pelle i traktorn? Vi kollar!

Jo, minsann." Bra, sällskap och ingen risk för stråtrövaröverfall med Exa i traktorn. Jag hinner nästan inte öppna dörren förrän Exa hoppar in. Hon älskar att åka med i traktorn", säger Pelle "....och snöskottningen blir liksom roligare med sällskap i hytten!"
För varje dag det vräker ner nya mänder snö eller att vägen driver igen idag igen, tänker jag "Vilken tur jag har som får hjälp av Pelle att hålla upp vägen till Konvaljbacken.......... men hur länge ska han orka, utan att bli less?!" Tur att Exa ställer upp som hjälpförare!
När jag var liten for jag runt byn och körde häst åt alla som ville överlåta tömmarna, att få åka med någon av byns 3 traktorer var något jag fick göra ibland.......... och då kunde jag sitta på stänkskärmen hela dan (Det var innan det fanns hytt på traktorerna). Det var så läckert! Förstår Exa till fullo!

2 kommentarer:

  1. Din lilla vägstump tillhör ju den enklare delen av snöröjningen efter varje oväder. Så kan jag ju få en trevlig pratstund med dej, och Exa kan hälsa på sin kompis Molly. Ibland vankas det kaffe också, så det är absolut inte synd om mej.Tvärtom, jag trivs ganska bra i traktorn.
    Hälsn/ Pelle o Exa

    SvaraRadera
  2. Utan all den hjälp jag fått av dig, Pelle, denna snörika- och snödrevstäta vinter skulle min första vinter på Konvaljbacken ha blivit nästan outhärdlig.
    ........ men även pratstunderna och hundbuspromenaderna är mycket givande!.......... och nu när vi även fått Molly och Exa att kunna koppla av tillsammans och ligga still i varandras närhet har vi även kunnat låta kaffetåren förhöja pratstundena.
    Tack, Pelle!
    /Ingemar

    SvaraRadera