lördag 29 januari 2011

Vargen kommer .......

När jag kom hem efter medlarutbildningens dag 2 märkte jag det direkt. Konstigt att jag inte sett dem på morgonen innan jag for, för det måste ha skett under natten efter det snöfall som kom då. Men det var ju mörkt på morgonen. ..........Vargspår! Helt säkert. Så pass många vargböcker har jag läst så att jag vet hur ett vargspår ser ut. Dubbelt så stort som vad ett rävspår kan visa upp. Förmodligen utsvulten för den hade varit ända upp mot huset. Tänk de har tappat sin rädsla för mäniskan helt! Vad kan ske härnäst?? 

Inte att ta miste på: vargspår!

När jag hade lagat middagen och satt mig tillräta vid middagsbordet  pep telefonen. SMS! Jag knappar fram meddelandet och läser förstrött: "Exa tog sig en tur upp till ditt hus idag för att kolla om Molly var hemma. mvh Pelle" Ja, Exa, Pelles stora schäfer.
Tänk vad man lätt kan skapa sanningar!

1 kommentar: