lördag 12 mars 2011

Alphütte ?

När jag och Molly går på Edsäterfjärdens is över mot Rävsön är det knappt att vi ser den....... jaktstugan. Om jag hade haft med mig lååångzoom-kameran hade det inte varit någon konst att ta en närbild, men nu vill vi ha ryggsäcken för kaffeflaskan och inte kameraobjektiv och därför tagit Leican, så vi får traska.............. men det är det värt.

Och efter en halvtimmas brant tjavande i skoterspåret ser vi den, påminner mycket om en Alphütte.

Och utsikten från den är minst sagt hissnande, man ser alla båtar som tuffar på upp över Bottenhavet. Ni skulle bara se utsikten innefrån stugan ...... ännu häftigare, men snödjupet gör att den bilden får ni vänta på. Stugan är olåst, så det är bara att kliva in. Trots att den nu är några år har jag aldrig sett någon skadegörelse där; dels ligger den ju inte i blickfånget , om man inte vet var den finns, sedan tror jag att man blir extra ansvarsfull när man märker att den är olåst............ och vi som passerar den titt som tätt på våra turer i skog och mark håller koll. Hade nu detta varit Alperna hade förstås Jagtstugan varit en Bierstube eller vuxit till Gasthaus och man överfallits med skyltar en halvmil innan. Här är vi lite mer lågmälda.

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får en härlig dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Hurra för det lågmälda!
    Fin betraktelse och funderingar i all enkelhet, fotot med huset på höjden inkl beskäringen uttrycker mkt,
    varma hälsn fr Tina på Hönö

    SvaraRadera
  3. GOd morgon Det är fint att påminna oss om,det NÄR-varande Allt det vackra runt omkring oss Som vi så lätt blir blinda inför Att få ta del av din hemmavarande ALPsemester Var den bästa upplevelsen för dagen, och gav mig många nya tankar och infallsvinklar Snygga bilder,jag kan ana mig till ,hur verkligheten SER ut och hur den överträffar dina bilder :=)Kram

    SvaraRadera